Ősz Gábor

  • The Colours of black-and-white / A fekete-fehér színei A 2009

    colour digital print on backlit film mounted on dibond, 56x59cm, ed3+1

  • The Colours of black-and-white / A fekete-fehér színei B 2009

    colour digital print on backlit film mounted on dibond, 56x59cm, ed3+1

  • Blow-up / Nagyítás A 2010

    colour inkjet print from sheet film of 8x10 inch, 91x112cm, ed3+1

  • Blow-up / Nagyítás B 2010

    colour inkjet print from sheet film of 8x10 inch, 91x112cm, ed3+1

  • Das Fenster A 2012

    inkjet print, 127x167cm, ed3+1

  • Das Fenster B 2012

    inkjet print, 127x167cm, ed3+1

  • Das Fenster C 2012

    inkjet print, 127x167cm, ed3+1

  • Tautology Still 08 2012

    inkjet print, 90x58cm, ed5

ŐSZ Gábor (1962)

Studied in the Painting Faculty at the Hungarian Academy of Fine Arts, and continued with post-graduate training at the Rijksakademie in Amsterdam. Lives and works in Amsterdam . His conceptual photo and video works investigate the fundamental characteristics of the medium. In the course of the Liquid Horizon (1999-2002) project, he used the World War II concrete bunkers of the Atlantic Wall as a camera obscura. This work was the beginning of his series in which he uses edifices as camera obscurae – which he calls collectively “Camera Architectura”. In his The Colours of Black and White (2009) and Blow-Up (2010) series, with the manipulation of the space, he is engaged by the representational questions of the photographic image.

A Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakára jár, majd az amsterdami Rijksacademie posztgraguális képzésén folytat tanulmányokat. Amszterdamban él és dolgozik. Konceptuális fotó- és videómunkái a médium alapvető sajátosságait kutatják. A Liquid Horizon (1999-2002) projekt során az Atlanti fal II. világháborús betonbunkereit használja camera obscuraként. E munkája a kezdete azoknak a sorozatoknak – melyekben építményeket használ camera obscuraként – s összefoglaló néven Camera Architectura-nak nevez. A Fekete-fehér színei (2009) és a Nagyítás (2010) sorozatokban a tér manipulálásával a fotografikus kép reprezentációs kérdéseivel foglakozik.